Als u hoopt uw webwinkel uit te breiden naar een nieuw land of meertalige markten te bereiken, is uw eerste stap waarschijnlijk het vertalen van uw e-commercesite. Volgens Harvard Business Review is 72% van de klanten eerder geneigd een product te kopen als de website in hun eigen taal is. En voor meer dan de helft van de klanten (56,2% om precies te zijn) is de mogelijkheid om in hun moedertaal te winkelen belangrijker dan de prijs. Afrekenen de beste Webshop vertalen .
Beoordeel uw behoeften en overweeg uw reikwijdte
Het maakt niet uit of u een enorme catalogus heeft of een paar boetiekartikelen verkoopt, u kunt veel tijd en geld besparen door vroeg in het proces de tijd te nemen om na te denken over uw behoeften. Heeft u veel voorraadinvesteringen? Moet u een bepaald type merkstem opnieuw creëren? Wat is uw vertaaldeadline en budget?
Met de antwoorden op deze vragen in gedachten, kunt u een projectscope-document schrijven. Het is een combinatie van een projectplan en een wensenlijst en het geeft uw vertaalpartner een duidelijk beeld van wat u nodig heeft en wilt. Uw document moet algemene doelen en kleine details bevatten, zoals de bronbestanden waartoe u toegang hebt en de hoeveelheid beoordeling die u in het proces wilt opnemen.
Werk met materiedeskundigen
Overweeg voor de belangrijkste onderdelen van uw e-commercesite – grote merkkopieën, belangrijke marketingmiddelen, bestemmingspaginamateriaal – vertalers in te huren met inhoudelijke expertise in uw regio.
Uw producten zijn gespecialiseerd en hebben nauwkeurige en specifieke beschrijvingen nodig, dus u hebt een vertaler nodig die de nuances van uw branche begrijpt. Een expert in het veld weet de juiste manier om een concept uit te drukken of weet precies wat voor soort beveiligingsdocumentatie in een land vereist is.
Ontwerp is belangrijk
Zodra u de vertalingen hebt zoals u dat wilt, kunt u een laatste stap maken om ervoor te zorgen dat het webontwerp er goed uitziet. Dit kan betekenen dat u uw merkontwerp in een andere taal moet repliceren of uw websiteontwerp moet aanpassen aan de e-commercenormen van uw land van bestemming. Sommige landen geven bijvoorbeeld de voorkeur aan felgekleurde en zeer informatieve productcatalogi; In andere landen zijn schone, minimalistische productafbeeldingen de juiste keuze. U kunt in het land UX-onderzoek doen om meer te weten te komen over het gedrag van klanten en deze opties vervolgens implementeren in uw website-ontwerp.