De groeiende populariteit van internetradio

Internetradio is een gemakkelijke en goedkope manier om uw boodschap over te brengen aan een breder publiek. Het publiek voor online radio groeit snel. Technologie heeft streaming gemakkelijker gemaakt met behulp van een laptop en apparaten zoals iPhones en iPods. Als je een geweldig idee en een telefoon hebt, kun je op elk moment je eigen radioshow hosten.

We hebben statistieken die aantonen dat meer dan 22 miljoen volwassenen in de Verenigde Staten een mp3-speler of iPod bezitten. 29% van deze populatie downloadt podcasts via internet om te kunnen genieten van hun favoriete muziek wanneer ze maar willen. Dit betekent dat meer dan zes miljoen volwassenen hebben geprofiteerd van deze nieuwe functie waarmee ze “uitzendingen” van internet kunnen downloaden en ernaar kunnen luisteren op apparaten die ze gemakkelijk kunnen verplaatsen.

Tegenwoordig kun je tv-programma’s bekijken op je mobiele telefoon. Nu is het mogelijk om verbonden te blijven op manieren die tien jaar geleden ondenkbaar waren. U hoeft niet op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats te zijn om uw favoriete programma te bekijken of naar uw favoriete muziek te luisteren. De shows, die voorheen alleen op een vast tijdstip vanuit huis te zien waren, kunnen nu ook in het wegrestaurant of in de achtertuin worden genoten.

Radio, dat we al generaties lang gebruiken, raakt achterhaald omdat steeds meer mensen internet gebruiken om op elk moment en in welke vorm dan ook hun informatie te verkrijgen. Het lijdt geen twijfel dat de radio die we nu nog kennen er over vijftien jaar niet zal zijn.

De nieuwste technologie heeft de programmeerregels veranderd. In tegenstelling tot de regels die gelden voor seculiere radio’s, kunnen formaten zoals radioblogs en sociale netwerksites nu fungeren als een internetradionetwerk, waardoor uw medewerkers radio-uitzendingen kunnen presenteren. Met dit formaat kan een eenvoudig persoon met een idee of passie zijn eigen radioshow programmeren en maken.

Nu hebben mensen de mogelijkheid om een ??nieuw soort digitaal platform te cre�ren waarmee ze een boodschap kunnen produceren en aan een veel breder publiek kunnen overbrengen dan ooit in het verleden mogelijk was. Uit statistische gegevens blijkt dat consumenten in de hoogste inkomenscategorie internetradiogebruikers zijn. Geschat wordt dat 36% van deze cli�nten ouder dan 18 jaar vaker in huishoudens wonen met een inkomen van meer dan $ 1.000 in vergelijking met de algemene bevolking van de Verenigde Staten.