Game Review – Fire Pro Wrestling Returns

Fire Pro Wrestling Returns werd op 13 november uitgebracht in Noord-Amerika. Dat is iets meer dan twee jaar na de lancering in Japan. Na twee volle weken met de game in mijn bezit te hebben doorgebracht, denk ik dat ik een niet-oordelende beoordeling kan geven. Ik ben al heel lang fan van deze serie, maar ik kan nog steeds de zwakke punten ervan erkennen. Hoe verhoudt Fire Pro Wrestling Returns zich tot de meest populaire competities? Waar te beginnen …

Er zijn geen drastische veranderingen in het hoofdspel van Fire Pro. Het is hetzelfde solide handgreepsysteem waar fans al lang aan gewend zijn. Voor degenen die nieuw zijn bij Fire Pro, zal het even duren om te wennen aan het synchroniseren. Het gevechtssysteem straft de vernietigers. Ik zou nieuwelingen adviseren om de COM-moeilijkheidsgraad op 1 te zetten en naar een moeilijker niveau te werken. Dit is een van die spellen waarbij waardering pas wordt verkregen na het leren van de ins en outs.

De kenmerken van de serie zijn strakke gameplay en een geweldig team. FPR heeft in het echte leven in totaal 327 concurrenten. Om auteursrechtelijke problemen te voorkomen, zijn ze allemaal hernoemd. Vader heet “Saber”, Kenta Kobashi is “Keiji Togashi” enzovoort. Voel je vrij om ieders naam dienovereenkomstig te veranderen. Je hebt ook de mogelijkheid om de outfit van de standaardpersonages te veranderen. Je hoeft geen van je 500 Edit Slots (CAW) op te offeren om je favoriete vechter van trucs te laten wisselen.

De sterrenlijst van FPR omvat vechters, boksers en mixed martial artiesten van over de hele wereld. Puroresu-legendes zoals Giant Baba, Satoru Sayama (origineel Tiger Mask) en Jushin “Thunder” Lyger kunnen worden geselecteerd. Zoals altijd wordt de standaardlijst gedomineerd door Pure fighters. Enkele van de worstelaars die bekend zijn bij Amerikaanse / UFC-worstelfans zijn Bret Hart, Sting, Andre the Giant, Petey Williams, Mirco Cro Cop en Quinton “Rampage” Jackson.

Nieuw in de serie is een ‘corner-to-center’-aanval. Als je tegenstander in het midden van de ring wordt neergeslagen, kun je in de hoek hurken om je voor te bereiden op een speer, superschop of andere manoeuvre. Dit voegt wat meer drama en precisie toe aan games met personages die deze aanvallen op een specifieke manier configureren. Door deze nieuwe functie kun je desgewenst een exacte Shawn Michaels of Bill Goldberg maken.

Ten slotte werd een traditionele stalen kooi-match toegevoegd. Spelers kunnen wapens zoals prikkeldraadknuppels of de kooi zelf gebruiken om anderen pijn te doen. Andere soorten gevechten zijn S-1 (boksen, alleen slaan), Gruesome (een 12-zijdige UFC-ge�nspireerde kooi) en de ge�lektrificeerde prikkeldraad-ontploffing deathmatch. Terwijl hij Hell in a Cell heeft, storten de hardcore Japanse vechters zich op ge�lektrificeerde planken bedekt met prikkeldraad. Het is anders, maar toch leuk

Opvallende functies zijn onder meer het bewerken van referenties, het bewerken van een riem en het bewerken van ring/logo’s. Er is een GM-modus genaamd “Match Maker”, maar deze is zeer beperkt. Het enige wat je hoeft te doen is wedstrijden tussen vechters opzetten en beoordeeld worden op het percentage reacties van het publiek in de wedstrijd. Er zijn rare speciale gebeurtenissen die plaatsvinden tijdens matchmaking die heel weinig doen om je te helpen je grenzen te verleggen. Om een ??onvoorstelbare reden mogen gemaakte worstelaars niet worden gebruikt in Match Maker.

De presentatie is niets bijzonders. Menu’s zijn handig, maar sommige functies kunnen soms een hele klus zijn om toegang te krijgen. De 2D FPR-graphics doen me denken aan arcadespellen zoals Wrestlefest. De karaktersprites hebben geen hoge resolutie, maar ze zijn groot en gedetailleerd. Spike had gemakkelijk afbeeldingen van Fire Pro Wrestling Z kunnen hergebruiken. In plaats daarvan hebben ze nieuwe sprites gemaakt en een aantal reeds bestaande bewegingen nieuw leven ingeblazen. Sommige animaties zien er een beetje robotachtig uit, maar zijn behoorlijk vloeiend.

Helaas heeft Spike de knop om wapens op te pakken opnieuw toegewezen aan de knop om te rennen. Wil je een tl-buis uit de hoek halen tijdens een spelletje met exploderend prikkeldraad? Zorg ervoor dat u dicht genoeg bij deze buizen bent. Anders raak je de prikkeldraadkabels en zie je er uiteindelijk uit als een complete idioot. Het verpest het spel niet of zo, maar zo’n verwaarlozing van de R2-knop verbaasde me. Over het algemeen is dit een van mijn grootste klachten met FPR.

Ik geef geen numerieke beoordelingen of beoordelingen in mijn beoordelingen. Als ik de man was die dat deed, zou Fire Pro Wrestling Returns waarschijnlijk een 91 krijgen. Het is de beste in de serie, maar net als elk ander spel is het gebrekkig. Zelfs de klassieke spellen die perfecte scores krijgen van andere recensentenEr zijn wat glitches of bugs